۱۳ بهمن ۱۳۹۰، ۲۰:۴۴
کد خبر: 30795368
T T
۰ نفر

فيروزكوه- همگام با سراسر ايران اسلامي در مراسمي با حضور فرماندار، اعضاي شوراي تامين و مسؤولان ادارات تابعه شهرستان غبار روبي، عطر افشاني و گلباران ساحت مقدس شهداي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در شهرستان فيروزكوه برگزار شد.

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا در این آیین باشكوه و معنوی كه علی رغم برودت شدید هوا و بارش سنگین برف در گلزار 'بهشت سجاد' این شهر برگزار شد، 'سعید افشار نادری' فرماندار فیروزكوه اظهار داشت: بدون شك شهدا بیشترین سهم را در شكل گیری نظام اسلامی از بدو شروع انقلاب تا زمان پیروزی آن، ایام جنگ و حتی سایر مقاطع پس از آن كه دشمنان در عرصه های مختلف وارد كارزار با ایران شدند، داشته و دارند.

وی تصریح كرد: شهدای ما الهام گرفته از اندیشه نورانی امام راحل بودند كه خود نشات گرفته از حادثه عظیم عاشورا و آرمان های نظام اسلامی بود.

فرماندار فیروزكوه با بیان اینكه هر كس به خدا كمك كند در مقابل، خداوند متعال از نصرت خویش به او عطا می فرماید، خاطرنشان كرد: شهدا با این تفكر وارد میدان شدند و با نثار خونشان، دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب ایفاء نمودند.

وی افزود: خون پاك شهدا و رشادت های آنان برای همیشه تاریخ پشتوانه نظام اسلامی است و امروز همه ما به عنوان وامداران خون پاك شهدا و خانواده های معزز آنان، این مراسم را به رسم ادب و پاسداشت مقام و منزلت رفیع آنان برگزار می كنیم.

همچنین 'حبیب الله امیری' رییس بنیاد شهید و ایثارگران فیروزكوه در این مراسم گفت: ما باید به زنده بودن شهدا و حاضر و ناظر بودن بر اعمال انسان ها از سوی آنان یقین كامل داشته باشیم و این جزئی از اعتقادات دینی ما است.

وی با بیان اینكه به فرموده امام راحل 'مزار شهدا زیارتگاه عاشقان، عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان است'، خاطرنشان كرد: ما به برگزاری مراسمی از این دست و گلباران كردن مزار شهدا افتخار می كنیم و در حقیقت با زیارت كردن مزار آنان روح خود را گلباران نموده و به راه آنان هدایت می شویم.

شهرستان فیروزكوه دارای 486 شهید انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است كه 44 تن از آنان متعلق به شهر فیروزكوه می باشند.

تهرام/8142/1457/1275
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ